6 Şubat 2010 Cumartesi

Acı Bir Gün :'(


Neresinden başlanılır ki böyle bişiyin.Ya da ne kadar düzgün cümle kurulabilir ki bilmiyorum.Bildiğim tek şey içimde bir korku yani tarifi bile olmıyan bişi.

Akşam saat 18:00 sularında bilgisayarımın başında klavye çalışıyordum zabıt katipliği için.O sırada klima da açıktı her zaman olduğu gibi.Annem ve halam mutfakta hamur işi ile uğraşıyorlardı.Halamlar bugün yolcu İstanbul'a geri dönüyorlar.Onlara yolluk bişiler hazırlıyorlardı.Odamın ışığı pır pır etti hani elektrik gider gelir gibi olur ya onun gibi bişi oldu.Ben de odanın ışığını kapattım,sandalyeyi çektim ve ampulu elimle gevşemiştir die çevirip sıkıştıracaktım ve işte tam o an ben elimi bile sürmeden çat die evin tüm elektrikleri gitti,bilgisayar kapandı,oda kapkaranlık oldu.Hemen annemlerin yanına mutfağa gittim.Oradan salona geçtik ve ben camdan dışarı baktım tüm sokakta mı gitti yoksa bizim elektrik mi  attı die evet elektrikler gitmemişti sadece bizim eve karanlık çökmüştü.Bu anlattığım şeyler 1 dk içinde filan oluyor bu arada.O sırada nasıl olduğunu anlıyamadım kim kime seslendi ne oldu hiç bilmiyorum bildiğim tek şey kendimi sokakta bulduğum oldu.Sanırım seslenen dayımdı ya da babam ya da kuzenlerden biri inanın bilmiyorum birisi bizim evin elektrik saatinin yandığını söylüyordu.Merdivenlerden indim ve  elektrik saatinin yandığını gördüm.Nasıl büyük bir tehlike bu;elektrik ve yangın üzerine su döksen ters :'( O sırada annem,babam,eniştem,halam onlar ne yapıyordu onu da bilmiyorum.Üzerimde pijamalar,Allahtan ayağımda çoraplarım varmış :'( halamın elleri hamurlu böle vaziyette hepimiz sokaktaydık.Ben salak salak çıtırtıyı dinleyip yangını izlerken dayım itfaiyeyi arıyordu ve Allah razı olsun ki çok kısa bir sürede geldiler.Fakat müdahale edemediler onlar gelirken Tedaşı da aramışlar(elektrikle ilgili bir durum olduğunda itfaiye tedaş ile irtibata zaten hemen geçiyormuş aklınızda olsun) arkalarından hemen tedaş ve polisler de geldi.Ne zaman bi siren sesi duysam benim ciğerim yanar ister ambulans olsun ister itfaiye ister polis olsun bi acı vardır orada iyi bilirim :'( Siren sesini duyan komşularımız dışarı çıktılar herkes Allah razı olsun "soğukta beklemeyin bize gelin,bize gelin" filan diyordu çünkü hava çok soğuktu ve ben üşüyordum :'( kafamı çevirdim ev halkının üstüne başına baktım halamın ayağında çorap yoktu  en çok ta o koydu yaşlı kadın,misafir ve bugün saat 23:00 te gidecekler.Onlarda sokakta kaldı hala çoraplarımı vereyim mi dedim kız git ben Siva'ın soğunu yemiş insanım;İzmir soğuk mu deli enik diyo  :) Sivaslı bir şiveyle sölüyo tabi kıyamam ya..

Elektrik saatimiz değişti evimize girdik çok kısa bir süre yarım saat kadar dışarıda kaldık ama o korku,o üşüme,o acı anlatılamaz Allah kimseye yaşatmasın böyle felaketleri.

Bugünkü şey beni çok yordu ve inanın kalbime,sinir sistemime çok ağır bir darbe olarak indi.Çünkü 29 0cak 2007  günü bugünden çok daha büyük bir acı yaşamıştık ve onu yarım saatte diil 3 gün donarak atlatabilmiştik.

Bundan tam 3 sene önce yine böyle soğuk bir kış günü henüz bekar olan arkadaşım Birgül,ablam,annem ve ben bizim odada oturuyorduk yine klima açık yine pc açıktı.Bizim elektrikler atmıştı(sonradan öğrendik ki dayım şalteri indirmiş) aynı bugünkü gibi ve bir anda o karanlıkta biz evin çıkış kapısına doğru yönelirken bugünkünden daha acı çığlıklar duyuluyordu;"dışarı çıkın eviniz yanıyor" ve akşamın 20:00 idi iyi ki uykuda yakalanmamıştık yoksa biz de yanabilirdik. Yine o gün de bugünkü gibi pijamalarla filan sokakta bulmuştuk kendimizi ve o gün de ayağımda çoraplarım vardı ama itfaiyenin sıktığı sulardan sokak bir göle dönmüştü ve benim ayaklarım sular içinde kalmıştı ve o günde bugünkü gibi titriyordum :'( dostum Birgül'ün evden çorap getirdiğini ceket getirdiğini hatırlıyorum.O gece konu komşuya dağılmıştık.Ablam işe gidicekti sabah.Saolsun patronu bile o gece eşiyle koşup geldi bize.O günkü yangın soba bacasından çıkmıştı.Şu bildiğiniz kurum dediğimiz şey var ya siyah siyah işte onun baca içersinde tutuşmasıyla çıkmış ve küçük bir kıvılcım bir anda tüm evimizi kaplamıştı ve biz o yangında evimizi kaybettik.

Bizim ev 3 katlı bi bina.Eski tarz bir yapı.Alt katta anneannem,ortada biz,üstte dayımlar otururdu ben kendimi bildim bileli.Ama o yangında üst katımız yok oldu gözümüzün önünde.Küçücük bir kıvılcımdı ya kıvılcımdı sadece;evimizi yuttu.İçindeki tüm anılarımızı da tabi;biz bu evde doğup büyüdük çünkü.Üst katın yanmış olması,bizim evsiz kalmamış oluşumuz hiç önemli diil bu binada komple anılar var;merdivenlerin demir  parmaklıkları bile benim için çok değerli çünkü biz küçükken oradan kayardık hatırlıyorum :( 

O zaman yangın soba bacasından kaynaklı olduğu için 2 gün soba yakmamamızı söyledi yetkililer.Üstelik ev yangın söndürme çalışmaları sırasında sanırım 3 itfaiye arabası su yemişti ve bina ıslanmıştı bu nedenle bina kurumadan elektrikte vermediler doğal olarak.Bu da demek oluyor ki kışın ortasında donmak,hayatın durması bir nevi;tv yok,klima yok,bilgisayar yok en önemlisi soba yok.Gece geç vakit evimize gelip yatıyorduk sabah erkenden komşulara kahvaltıya gidiyorduk ev buz gibi çünkü.Akşama kadar bir o komşuda bir bu komşuda vakit geçiriyorduk.Allah razı olsun ki o zaman da itfaiye çok erken gelmişti ama yine de kurtaramamıştık.Canımız sağolsun dedik ve başımızı sokacak evlerimiz olduğu için şükrettik işte ben böyle bir acıyı atlattığım için bugünkü o elektrik saatindeki yangın beni alt üst etti sinir sistemimi bozdu,tamir olmak bilmeyen psikolojimi daha kötü etti.Allah böyle acıları,felaketleri kimseye yaşatmasın.Ben haberlerde görürdüm yangın felaketini ve küçücük bir kıvılcım nasıl olur da söndürülemez derdim şaka gibi gelirdi bana ama bu anlattığım uzun şeyler o kadar anlıkki bir an ya sadece bir an.Yangın bir anda çıkmış ve büyümüştü ama yaklaşık 3 saatte söndürülebilmişti.Bu acı gözlerinin önünde oluyor anıların yok oluyor küle dönüyor yaa ötesi var mı ve elinden bişi gelmiyor.

O olayın resimleri mevcut bende bazı nedenlerden dolayı bilgisayarımda hala saklarım(saklamak bana çok zevk verdiğinden değil)O resimleri ben çekmedim zaten hangi insanın aklına gelirki don paça dışarı çıkmışken aa ben evimiz yanıyor bir fotoğraf çekeyim die.Hatta çekene de gıcık olmuştum ama o da işini yapıyordu sonuçta.Yerel bir gazetenin fotoğrafçısıydı galiba çeken;kendisinden cdyi almıştık olayın ardından o nedenle olayın acı izleri bilgisayarımda mevcut.Resimde bir pencere görünüyor orası kuzenlerimin odasıydı.Duvarda ayıcıklı duvar kağıtları filan vardı gün aydınlandığında onları kapkara gördüm özellikle o oda bana çok koydu benim odamın tam üstü oluyor zaten orası.Evin çatısı die bişi kalmadı şu an hala yıldızlar seyredilebilir vaziyette.



Şu an aklını kaybetmiş sersem gibi bir durumdayım.Elim yazıyor fakat bu olayı anlat deseniz dilim suskun söylemiyor hani dilini yutmuş derler ya aynen öyle.İyi ki klavye var yazıp rahatlayabiliyorum en azından.Bugün halamlarda gittiler yarın sabah Allah izin verirse varacaklar;İstanbul'da kar varmış inş. yolda kalmazlar benim yaşlı tontonum yeteri kadar üzüldü zaten.Onların gidişi de çok üzdü 15 gündür alışmıştık halamın küfürlerine :) halam aynı Recep İvediğin babaannesi gibi bi kadın da uff işte böyle gülmeye çalışıyorum.


Yangın felaketini yaşamış biri olarak Allah kimseye deprem sel,yangın,elektrik çarpması gibi şeyler yaşatmasın diyorum.

Yaşatmasın ama eğer böle bir şey yaşarsanız elektrik şalterinizi kapatın ve o ortamı terkedin ha bu sırada 110 u aramayı unutmayın(onlar sanırım haber verdiği için tedaş,polis,ambulans hepsi siz aramasanızda zaten olay yerinde oluyorlar).Mümkünse bunların hepsini bi kaç sn. içinde yapın.İtfaiyeden şikayet eder herkes geç geldiği için suçlanırlar ama ben hakkını yiyemeyeceğim 2 kez yangın felaketi yaşadık ve çok kısa bir sürede buradaydılar Allah hepsinden razı olsun adamların yangının içine daldıklarına ve kapkara olarak dışarı çıktıklarına şahit oldum.




Soba bacasından çıkan yangını önlemek için bacalarınızı temizletin,tıkanıklık varmı kontrol ettirin,edin.Bizim bugünkü yangın elektrikten çıktı halbuki evimizin elektirk saati,tüm tesisatı bi kaç sene önce değişmişti,yenilenmişti çünkü eski bir yapı dedim ya ona rağmen aynı anda fırın,klima,pc,tv,buzdolabı,sebil sanırım kaldırmadı o nedenle çıktı yani.Şu an odada buz gibi donuyorum klimayı açmaya korkuyorum,laptopu alıp sobanın yanına gidip oradan yazmak istiyorum ama şarjı bitik ve ben fişi prize takmaya korkuyorum evet böle paranoyak haller yaşıyorum umarım bikaç saat sonra geçer.Elektrik zaten benim en korktuğum şeydir.Seneler önce teyzemin evinde süpürge tutucaktım ve fişi prize takar takmaz fiş elimde patlamıştı ateş çıkararak ve hani Hababam Sınıfı filminde deney yaparlarda"boom" patlar ve herkes simsiyah olur ya aynı onun gibi benim de elim kapkara olmuştu o korkudan dolayı ben fiş-priz dedin miydi korkarım fişi prize takar kaçarım :) hem sonra bir komşumuzun oğlunu elektrik çarptı ve bedeni Allah'ım kimselere vermesin renk değiştirdi şu an hala bitkisel hayatta gibi yaşıyor sizin anlayacağınız elektrikten aklım çıkıyor Allahım inş. böle bi kaza bela vermezsin bida yoksa aklımı alacak bu elektrik;zaten yarım bi aklım var.

13 yorum:

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok üzüldüm çok geçmiş olsun,iki yıl önce bizde attlattık, mutafkta yangın çıktı, benim ellerim yandı söndürmeye uğraşırken, yanlış tedaviyle 6 ay ellerim geçmedi, acını korkunu tahmin edebiliyorum, Allah kimseye vermesin. Tekrar geçmiş olsun, umarım bir an önce eski düzeninize girersiniz, sevgiler.

Bekir Birincioglu dedi ki...

GECMIS OLSUN!:-((
SAYGILAR

Fulyanna dedi ki...

Gelincik;saol,Allah razı olsun size de çok geçmiş olsun.

Bekir abi;sen de saolasın iyi ki varsınız.

üzüm kuşu dedi ki...

canım çok geçmiş olsun okurken bile tüylerim diken diken oldu Allah beterlerinden korusun sizi

Unknown dedi ki...

çok çok geçmiş olsun.allah yardımcınız olsun.çabuk toparlanırsınız inşallah.

Adsız dedi ki...

çok geçmiş olsun...

Fulyanna dedi ki...

Cemrecim saol amin..


Oyuncakcıninem saolasın şükür iyiyiz.

Ozzainepcim çok saol,iyi ki varsınız.

Gelin Ayşe dedi ki...

ay nedenir ki boyle birseye, okurken ben bile cok korktum, usudum :S
Cok gecmis olsun fulya :(

Fulyanna dedi ki...

Saol Ayşecik sen üşüme,iyiyiz bizde.

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Canım benim, çok büyük geçmişler olsun, allahım tekrarından korusun inşallah :(

Günay dedi ki...

Fulya abla, büyük geçmiş olsun.

Unknown dedi ki...

canım yaaa çok çok geçmiş olsun.sevgilerimi bıraktım sana..başarılar sınavda.

Nur dedi ki...

Ayyy anacım ben buraya yorum yazmıştım.
Sakın beni vurdum duymaz sanma melegim Allah sizi korumuş ucuz atlatmışsınız. İnşallah asla başınıza gelmez bu durum birdaha.
Çok çok geçmiş olsun canımın içi.
Buarada katiplik konularını birazdan okuyacağım şimdi çooooooooooook açım ölüyorum :D