22 Şubat 2010 Pazartesi

Tahmin Ettiğim Gibi..

Evet tahminim doğru çıktı ve kılpayı sınavı kaybettim hem de tam 89 kelime ile..


Bu bi kayıp mı diye sorarsanız hayır değil benim için bir başarı fakat bazı şeylerin vakti zamanı henüz gelmemiş die düşünüyorum 1 kelimeyle elenmemde de bir hayır vardır belki de.


Neyse sorun diil.Şuna eminim ki klavyem kuvvetli kendimi bir kez daha test ettim bu işte başarılıyım ve bu sınava yine girsem yine yazıcam.Bu sınavda yaşadığım olumsuzluğa ve elimin ciddi bir biçimde titremesine rağmen üstelikte vakit kaybı çok yaşamama rağmen 89 kelime yazabilmiş isem yine yaparım biliyorum.Nasibin vakti saati gelmemiş henüz :) adliyeden ekmek yemek şu an için nasibimde yokmuş ama olacak ;)


Artık daha tecrübeliyim;biliyorum ki kimseye güven yok,biliyorum ki şerefsizlik çok.Biliyorum ki buna aldırış etmeden kendi önüme bakıp yazıp geçmem gerekli.Bu hayatta bir düzen bir işleyiş olduğuna inananlardanım.Ben kendime durduk yere Fulyanna demiyorum zaten :) hayattaki her olumsuzluğun altında bir neden yattığına inanıyorum.Her kötülükten iyilik çıkartacak kadar kendimi teselli etme yeteneğine sahibim.Bu da benim için öyle.Belki de 90 yazıcaktım ve geçicektim ama adamlar beni yine eliyeceklerdi boşu boşuna beklemiş olucaktım.Zaten 90 kelime tamam  başarılı die geçiyor fakat 90 kelimeyle geçmiş olmayı istemezdim çok kelime yazmış olmam daha avantajlı olucaktı.Belki de birdaki alımda şartlar,koşullar daha güzel olucak belki başvuru yapan kişi daha az olucak ne bileyim bakıcaz görücez.Bu arada bu alım birdaha olur mu bilmiyorum yazın aynı sene içersinde 2 kez alım olacağını biliyor ve bu sınavı bekliyorduk fakat yeni bir alım sözkonusu değil.Her sene alım olduğunu da biliyorum sanırım bu sefer biraz daha fazla bekleyeceğim o olacak.Yaşım 35 olana kadar yolu var bu işin ben de Dicle abla gibi(6 kez girmiş) gireceğim bu işe alınana kadar.Fakat onun söyledği gibi ctrl+c,ctrl+v yapmayacağım.Bunun adı salaklık,kerizlik galiba olsun hiç önemli diil.Ben doğruluğumdan ödün vermiyeyim,vicdanen rahat olayım o yeter.Bu belki bir kayıp ve ben bu hayatta doğruluğumdan hep kaybediyorum sınav,iş filan diil herkonuda ya herkonuda.Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar ve ben hep kovuldum :) çok doğru bir insan olaraktan çok alışık olduğum bi durum da .Kimbilir belki bigün biyerde birşeyleri kazanırım ;)


Bilgilendirici Not:Googledan zabıt katipliği ile ilgili arama yapan,yardıma ihtiyacı olan çok insan oluyor.Bi zamanlar onlardan biri de bendim.Şimdi bu insanları bilgilendirme amaçlı bir kaç bişi karalıyalım.


İzmir adliyesinde 2 kez sınava katıldım.İlk sınavda okullar sadece eğitim veren bilgi aktaran ilim veren kuruluşlar olamazlar .. diyen metin çıkmıştı.


Bu sınavda ise bir ailenin fertleri birbirlerini sevip sayarlar .. diyen cümle ile başlayan metin çıktı.


Zabıt katipliğinde yazdırılan metinler meslek liselerinde okutulan daktilografi ders kitabındaki metinlermiş.Ben düz lise mezunu biri olarak bu benim de bilmediğim bir durumdu öğrendim.


Netten(googledan) zabıt katipliğinde çıkan metinler derseniz ulaşırsınız.O metinleri elinizde bulundurun ve kendinizi deneyin toplam 105 metin var zaten.


Sınav 3 dk ve en az 90 kelime yazmanız gerekli.


Bazı adliyelerde büyük-küçük harf ve noktalama önemli iken İzmir Adliyesinde büyük-küçük harf ve noktalama işaretlerine dikkat edilmiyor bilginize.Bu tamamiyle gireceğiniz adliyenin komisyonu ile alakalı.Bize 2 sınavda dikkat etmeyin dediler ama birdahaki sefere hiç belli olmaz dikkat edin derler.Bu sınav anında kesinkes emin olacağınız bişi ona göre çalışın.

Sözlü mülakatta ise aileni soruyorlar,nerelisin,ne iş yaparsın,doğma büyüme nerde ikamet edersin gibi.


Sonra herkese sorulan fix;Atatürkün ilke ve inkilapları,Zabıt katibi olunca ne iş yapıcaksın söyle bakalm diyorlar bunları herkese söyletiyorlar.


Sonra inkilap tarihi ağırlıklı olmak üzere tarih ve güncel sorular soruluyor.


Yazın şu albay Dursun Çiçek(bu arada çok talihsiz bir olay ben askerin arkasındayım şahsi düşüncem budur arada sölemezsem çatlarım :) ) olayı ıslak imza ile ilgili bişi sorulmuştu.Hatta İlker Başbuğ'un sınavdan bir gün önce yaptığı basın açıklamasından bişi sorulmuştu.Ülke gündeminize,adli olaylara biraz aşina olun,HSYK,Anayasa Mahkemesi,Danıştay,Yargıtay bunlar nedir görevleri nelerdir gibi adli terimleri,görev ve yetkilerini bilin.


Bana bu sorulmadı ama ilk giren pek çok kişiye sorulmuştu.İçerden çıkanlar dışarıdakilere zaten komisyonun neler sorduğunu söylüyorlar o sırada çalışırsınız.


Bana Kabotaj Kanunu duydun mu demişlerdi yazın.Ben de içimden evet az önce mülakattan çıkanlardan duydum dedim :D
Neyse cevaplamıştık tabi bunu bilince tarihini de sordular.Bana başka soru sorulmamıştı.

Memurlar.nette forumları takip edin Türkiye genelinde hangi adliyede hangi metin yazdırılmış,sözlü mülakatta neler sorulmuş filan insanlar paylaşıyorlar.Onlarla bilgi alışverişinde bulunun.O sitede insanların şevkini kırmak için ben şu kadar kelime yazıyorum bu kadar kelime yazıyorum die atıp tutanlara ise aldanıp şevkinizi kırmayın.Emin olun o kadar fazla kelime yazamıyorlar.Zaten yazıyor olsalar forumda yorum yazıyor diil adliyede hakim önünde zabıt tutuyor olurlar :D

Bi site daha keşfettim;katipler.net buraya da takılabilirsiniz.Daha önce ucanparmaklar.com vardı ama orayı bu sefer kullanamadım.Bu sitede 1 dklık 3 dklık testler var girip klavye hızınızı test edebilirsiniz.Dk da kaç kelime yazma kapasiteniz var en azından bir aşina olursunuz.


Bu arada İzmir'de alım çok die Bartın'dan,Konya'dan gelen insanlar gördüm kardeşim gidin kendi memleketlerinizde sınava girin burayı da işgal etmeyin.Ben İzmirliyim gidip Van'da sınava girecek orada çalışmayı isteyecek halim yok.Zaten sınırlı bir alım var kuru kalabalık yaratmayın elalemin memleketinde.Madem kendine güvenin var Türkiye'nin öbür ucunda da yazsan girersin bu işe.Neymiş Konya 25 kişi İzmir 90 kişi alıyormuş.Ee be salak insan Konya nüfusuyla İzmir nüfusu da bir diil zaten bu işleri belirleyen adamlar kentin nüfus yoğunluğuna,bu işe başvuru yapabilecek kişi sayısına göre bir alım belirliyorlar zaten.Bu arada Konya'dan gelen kız elenmiş iyi olmuş.Yazın 85 le elenmiş şimdiyse 77 ile.


Ha birde bu sınava yazın girip 30 kelimeyle elenen hayatında bilgisayar ile yeni tanışan bir abla ise bu sefer 18 kelime ile elenmiş.Ee be güzel ablam tamam tanıştık seni sevdim oturup birlikte çay da içtim ama kusura bakma güzel ablam 18 kelimeyle katip olmayı düşünme birdaha sınav günü 1142 kişi kalabalık yaratmayın.Bu arada sadece 316 kişi geçebilmiş.Kuru kalabalığa bakar mısınız.


Ben 107 ve 89 kelime yazmış bir insan olarak kendime hala güvenemezken sen neyine güveniyorsun Allah aşkına.Neymiş kendilerini deneyeceklermiş kardeşim bi insanın klavyesi ya kuvvetlidir ya diildir.Bu çalışmayla filan olucak iş diil ben bu sınava hiç çalışmadım ben çünkü biliyorum ki benim kapasitem var.Ne kadar boş bir milletiz ya klavyesini kapan eli pcye dokunan adam koşup gelmesin bu sınava yaa..


Torpil arayan,sınav esnasında adilik yapan arkadaşlar siz de elinizi vicdanınıza koyun bir daha adileşmeyin oldu mu ?

Hiç yorum yok: