23 Eylül 2010 Perşembe

Bir Kitap-Ye Dua Et Sev

Okuduktan sonra "ben bu kitabı nasıl bitirebildim" dedirten,bitirip kurtulduğum için sevindiren,20 gün boyunca elimde sürünen kitabı tanıtıcam size.

Kitabı çok sattığı için aldık.Vizyona filmi de girecekmiş die okuma isteği de arttı tabi.

Kitap üç bölümden oluşuyor;İtalya,Hindistan ve Endonezya..

Kocasından boşanan bir kadının kendi iç dünyasında çıktığı yolculuk die bahsediliyor ama ben bu  kadında bir buhran göremedim ya da o duyguyu alamadım bu kitaptan.Bildiğiniz seyahate çıkıyor ve gezdiği gördüğü yaşam biçimlerini anlatıyor.Ki İtalya kısmında İtalya'ya dair çok güzel bir anlatım da yoktu.

Kitabın son 160 sayfası filan çok güzeldi.Endonezya kısmında harbiden orayı, yaşam biçimlerini öğrendim ve orada yaşıyormuş gibi hissedebildim nihayet.

Bu arada kocasından boşanan bir kadın olsam (Allah yazmasın ama )ayy bendeki buhranı anlatsam emin olun bu kadınınkinden çok tutulur :D


Hele bir seyahate gitsem heleki 1 yıl boyunca 3 ayrı ülkeye keşfe çıkmış olsam emin olun bu kadından daha güzel size gezdiğim gördüğüm yerleri tarif edebilirim :D sanki orada yaşıyormuş gibi olursunuz.Bu kitap beni hiç doyurmadı.

Üstelik çevirisi çok kötüydü.Hım şöle bir örnek vereyim;hani yabancı kanallarda çevirisi yapılan yemek programlarını izlersiniz ve yabancı kadın alır et'e atıyorum baharat katar ve ardından "aman tanrım etle karabiber buluştuuu bu ikisinin buluşması mükemmel bir aşk gibi.." böle tuhaf tuhaf şeyler dinleyip  ulan biz Türkler etle bir baharatı buluşturunca bu kadar garip tepkiler vermeyiz dersiniz ya,o yabancı yemek programı sunan kadının yaşadığı duyguyu anlıyamazsınız ya aynı onun gibiydi :D

Bir Amerikalının duyguları Türkçeye çok kötü çevrilmiş otomatik gibi,sanki kelime anlamları çevrilmiş gibi.O nedenle bu kitabın vermek istediği duyguyu alamadım ben.

İçinde çokta elzem bişi yoktu emeğe saygıdan dolayı okudum eline sağlık Elizabeth Gilbert diyebiliyorum sadece :) kadın kitap yazmış bu da bir başarı o kadar.

Uzun lafın sopası;bu kitap benim için bir vakit kaybı ama ben Julia Roberts'ın oynıyacağı filmine de gitmeyi düşünüyorum.

18 yorum:

Unknown dedi ki...

Kitabın ismini görünce müthiş bir içeriği olmalı diye düşünmüştüm ama,senin yorumları okuyunca koptum ya :)) Senden bir roman istiyorum canım :) en kısa zamanda..Yorumundaki gibi akıcı bir anlatımla hazırladığın bi kitap,bundan çok fazla satar diye düşünüyorum :) Hadi kolay gelsin sana..sevgiyle..

Fulyanna dedi ki...

Zelihacım eğer ileriki yaşlarda yaşadığım boktan aşk ilikileri dışında kaydedeğer bir hayatım ve anlatacak şeylerim olursa neden olmasın ama kitap yazmaya kaydadeğer bir hayatım yok hah çok param olur çok seyahat ederim bak o tarz bir kitabı süper yazarım ya da çok süper bir evliliğim filan olursa yazarım :D

yazma potansiyeli var fakat yazacak şey bulamıyorum(oynayamayan gelin yerim dar dermiş :D)sonra da Elizabet Gilbertle yarışıyorum görüyon mu sen beni :D

üzüm kuşu dedi ki...

bende merak etmiştim kitabı vazgeçtim şimdi sen yaz biz onu okuyalım:)

nily21 dedi ki...

merakla beklediğim bir filmdi önceden de kitabını okuyayım diye düşünüyordum ama yazdıklarından sonra vazgeçtim..filmi izlemek yeterli olacak sanırım :)

Fulyanna dedi ki...

Cemrecim gelen yorumlardan sonra Elizabeth Hanımdan özür diliyorum onla s.dik yarıştırdığım için :D

Ben onu başarılı buluyorum hakkaten çünkü o kitap yazabilmiş ben yapamam bunu :D

Fulyanna dedi ki...

Nilgün;film hakkındaki geri dönüşleri netten takip etmeye çalışıyorum malum yurtdışında gösterime girmiş ve biri Julia Roberts'ı izlemek istiyorsanız gidin yoksa sanki 3 ayrı film izlemiş gibi oluyorsunuz tarzında bişiler yazmıştı.Filminden de memnun olamayacak gibiyiz galiba ama yine de izlemek istiyorum ben bakalım kitap kadar sıkıcı mı yoksa filmle kitabın verdiği duygu başka mı oluyor bunu tespit emek niyetindeyim :)

Unknown dedi ki...

:)))) ay alemsin fulyam sen yazsan bestsellerde üst sıralara girer çok doğal ve sürükleyicisin. bende sevmem sıkan kitapları sıkıldıysam süründürmek ne kelime elimde sen gene 20günde iyi bitirmişsin :))

Fulyanna dedi ki...

Çiçek ablam benim yazdığım şeyin edebi niteliği olmaz heralde ben yazsam yazsam anca kıçıkırık blog yazabilirim :)

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Son yorumuna estafirullah diyelim. Sen bir kitap yazsan Fulyacan direk olay olur öyle deme. Çok eğlenceli bir kalemin var. Neyse ki okuyup da bitirmişsim. Paylaşım için teşekkürler.

Fulyanna dedi ki...

Hayal arkadaşlarım ablacım saolun :)

en güzeli sanırım anlık duygularımı dökebileceğim bloğumu yazmak bu bile keyifi iyi ki yazabiliyoruz:)

Blog tutma olayı çıktı mertlik bozuldu herkes kendini yazar gibi hissediyor yazarların pabucu dama atıldı :D

yenigelinceyizi dedi ki...

bu kitapdan bende de var belki de yaklaşık 2 yıl önce aldım kitabın kapak resmi bende fatrklı zaten ama bi türlü bitirmeyi başaramadım tani felaket kitab kurdu olarak tutmadım diyebilirim ama senin yorumun için son 160 sayfayı deniycem

lifegoeson dedi ki...

ha ha bende almayı düşünüyordum beni bir külfetten kurtardın teşekkürler :)
artık julia yı izleriz...

Adsız dedi ki...

Okuduktan sonra "ben bu kitabı nasıl bitirebildim" dedirten,bitirip kurtulduğum için sevindiren...

:))

bu cümleyi en az 3 kere okudum "galiba yanlış okudum" diye :D ama doğru okumuşum:)))

fulyacım alemsin yaa aslında ismi,resmi güzel görünüyo ama içeriği çok sıkıcıymış anlaşılan, uyardığın için sağol :P

Fulyanna dedi ki...

Yenigelin;demek yarıda bırakanlardansın sen de.. nette bunu diyen bi kaç blog gördüm hakkaten sorun bendemi yoksa bu kitap hakındaki genel görüş bu mudur die inceledim ama gerçekten biçok insan yarıda bırakmış yada başladığını bitirmiş olmak için bitirmiş benim gibi.

Lifegoeson;kitap almadan önce kitap konularını ve kitap hakkındakiyoumları netten araştırmaya çalışıyorum fakat ablam bana hediye almış bunu :D

ablamı külfetten kurtaramadım ama sizlerin zamanını kurtardım en azından okunacak çok güzel kitap varken :)

Ozzeinep evet kapak çok hoş bende bakıp duruyorum ne yalan sölim ama kitabın kalınlığını ve fenalık geçirerek geçirdiğim 20 günü düşününce gözümde nasıl büyüyor anlatamam.Gerçekten kurtulduğuma çok sevindim yarım bıraksaydım üzülürdüm ama üzerimden büyük bir yük kalktı sanki bitti de:)

EZGi :)) dedi ki...

kitaba karşı hissettiklerimde yalnız değilmişim demek :)
http://tatli-pembe.blogspot.com/

Fulyanna dedi ki...

Ezgicim evet aynen öyle bu arada Pasaklı Tanrıça konusunda da senle hemfikirim:)

Şimdi onu bitirdim ve çok mutluyum :)

Duygu Fedakar dedi ki...

ye sev dua et bence güzel bi kitaptı hoşuma gitti pasaklı tanrıça tabi daha eglenceli her ikiside güzeldi

Çiseren dedi ki...

kitabıda okumadım filmide izlemedim henüz.
ama tahminimce biraz çevirinin kurbanı olmuş kitap.
çok popüler olan şeylere karşı bir gıcığım vardır zaten nedense yorumu görünce hepten soğudum =D ama filmi internetten indirip izlerim :)