20 Eylül 2011 Salı

Nerde Kalmıştık

İşim dışında anlatacak pek bişiler yok bu sıra.İşim,işyerim ve iş arkdaşlarımla ilgili çok dolu şeyler var ama anlatıp baymak ve mutluluğuma nazar değdirmek istemiyorum.

8 ay evdeydim ve günlerim çok  boş geçiyordu.Uyu,uyan,ye,iç,zıç gün bitti böyle iken hayatım tam zıttı bir biçimde inanılmaz yoğun geçiyor.Evde sıkıntıdan patlıyor iken şu an günde en az 50 kişi ile selamlaşıyorum :)
Madden ve manen istediğim koşullar oluştu kısacası mutluyum üstelik işimle alakalı öğrendiklerim bile beni mutlu etmeye yetebiliyor.İşe başladığım gün hayatıma birsürü terim girdi.(sph,cyl,siferik,silindirik,konveks,konkav,transpoze,organik,diamond,privex,organik e.t.,poly,zaid,nakız,plan eksi,plan artı,verplan ve daha fazlası)İnsanların ne dediğini anlayamamak çok sinir bozucu bir durumdu ama artık neyin ne olduğunu biliyorum üstelik geçen postumda camı elime aldığımda insanda miyop mu astigmat mı ne var anlıyacağım diyordum ya bunu bilmek o kadar kolaymış ki şu an kendime gülüyorum.:)

300(aslında 500 e yakın ama atraksiyon en çok bu kadarında oluyor genelde)çekmece ile aram gayet iyi sadece biraz daha hız kazanmalıyım aradığım camı 2-3 çekmeceyi açıp kapatıp buluyorum ama arkadaşlar tak die elini attığı çekmecede buluyorlar :) bende ben yapamıyorum die sinir oluyorum :D dün çok güzle bişi oldu bir ilki gerçekleştirdim.

Normal şartlarda  bi insanın yetiştirilmesi bi kaç ayı buluyormuş.Telefonlara bakıp sipariş almakta ayrı mesele.2-3 ay sonra telefonlara bakabilecek kıvama gelirmişim bu işi bilenler normal sürenin bu olduğunu söylüyorlar.Zaten bazı müşteriler seni tanımadığı için siparişi sana vermek bile istemeyebiliyorlar.Dün herkes çok dikkatli olmasına rağmen,telefona bakıcak arkadaşların muhakkak dükkanda bulundurulmaya çalışılmasına rağmen o yoğunlukta herkes bir yerlere dağılmak zorunda kalmıştı ve 2 telefon aynı anda çalıyor :) camın profesörü dediğim arkdaşım S. o kadar başarılı ki aynı anda 2 yere de cevap vermeye çalışıyor hatta lavaboya girerken bile telefon arka cebinde  giriyor yani :) buna rağmen o an döte geldik ve zır zırrr çalıyor S. birini açtı siparişini  alıyor öbür telefonu da açıp elime tutuşturmasın mı benim elim ayağım titriyor ve titrek bir sesle .. optik buyrun dedim ve karşı taraf siparişini söyledi :D o siparişi düzgün yazmak,doğru almak benim için şu an o kadar zor ki anlatamam yani.Allahtan 2 tanecik kısacık sipariş verildi de doğru aldım :) benim için inanılmaz bir mutluluk o sipariş fişinin fotokopisni çekip saklıcam :D stoklarımızı ve gruplarımızı iyice öğrendikten sonra telefonlara bakmaya hatta fatura kesmeye de başlıcakmışım.İşin ucunda sağlık var yanlış cam yollarsan hoş olmaz üstelik gözlükçüye cam geç gider, gözlükçü müşterisine vaktinde teslimat yapmadığı için mahçup olur sonrasında zincirleme olarak veryansın :D  Bu işte zaman çok önemli zamanla yarış ediyoruz günün nasıl geçtiğini anlamıyorum.Günde 3 kez kurye ile semtlere(gözlükçülere) cam yetiştirmeye çalışıyoruz.(saat 10 buçuk,saat 2 ve 4 te başımızı kaşımaya dahi vakit olmuyor) kuryenin gelmesine yakın telefonlar zaten hiç susmuyor hatta msn de sürekli ötüyor sipariş akışı oradan da devam ediyor 10 sn cvp verme titreşim yollıcam die helak oluyorlar hatta bu sıra çalıştığımız çarşıdaki gözlükçüler kendi gelmiş olup canlı canlı sipariş verebiliyorlar onların yanında çekmeceleri aç kapa yapmak hoş olmuyor elimi attığım çekmecede camı bulup şekil yapmam lazım :D  kuryenin çıktığını bildiği halde arayan da o kadar  insan var ki yetiştirin diyen mecbur kuryenin peşinden koşup yetiştirdiğimiz bile oluyor :D öyle bir spor yapıyorum ki görmelisiniz ilk günler bacaklarım çok ağrımıştı :)Akşamları ise kargo çıkışları ile şehirdışına yetişmeye çalışıyoruz.Hatta ve hatta çok ama çok acilleri şehirlerarası otobüs hatta uçak ile yetiştirme durumları bile var :S ne kadar çok gözü bozuk insan varmış ya ben bu piyasanın bu kadar iş yaptığını inanın tahmin etmiyordum.Bi gözlük alan bi kaç yıl kullanıyor hayır bir de  kullanmasa ne olucakmış bilemiyorum yani .

Not:Numaralı gözlük kullanan ey insanoğlu,çerçeve beğeniyorsunuz ve gözlüğünüzü hemen teslim almak istiyorsunuz ama bu işin, camın gözlükçünüze ulaşması,camın o beğendiğiniz çerçeveye göre kesilip yapılması yani işçiliği gibi o kadar çok detayı var ki arka fondaki insanlar camcısı,çerçevecisi ve işçilikçisi inanın arı gibi hiç durmadan zamanla yarışıyorlar.Gözlüğünüzü  azıcık geç aldığınızda gözlükçünüze çemkirmemeniz tavsiye olunur :)

4 yorum:

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Aallah Mutlulugunuzu arttirsin... Ama gözlük ihtiyac özelliklede dereceli gözlüklerde. bende kullaniyorum :)

Ferhat Bayram dedi ki...

bi zamandan sonra yorucu gelicek (:

çeşnici Handan dedi ki...

Yeni işin hayırlı olsun canım. Svgiler.

edaca dedi ki...

yaaaa anladınızmı gozlukculer nasıl calısıyor helekı cam bolumu ap ayrı bı tefferuruat ayrıca dıp notu cok begendım sımdı bu yazıyı alıp fotokopı cektırıp cercevelettırıp magzama asmak ısterım okkkaaa yaniiii:)))